Håkan Hellström/Perfektion.

Håkan Hellström. Han gör det operfekta perfekt, det fula fint, det dåliga bra. Hans texter och melodier är bland det finaste den svenska musikvärlden skådat. Han sjunger falsksång på ett så unikt sätt att det blir otroligt fint.
Jag har sett honom live två gånger, båda gångerna med bästa vän Tilda. 4 Juni 2011 i Göteborg och 9 September 2011 i Stockholm.
I Göteborg, på Slottskogsvallen berättade han för oss i publiken hur rörd han var över att det var så många som kommit dit för att se honom, han var helt mållös. 20 000 glada själar var vi i publiken. Trots att Håkan gick ut på scenen mycket senare än bestämt, trots att jag och Tilda inte hamnade så långt fram och trots att grabbarna runt om oss spillde öl på våra kläder så var allt så perfekt. En av de finaste sommarkvällarna i mitt liv.

Inför konserten Stockholm, på Gröna Lund köade vi i ca 6 med nyfunna vänner. Efter en lång lång tid öppnade Gröna Lund och vi kunde nu springa till scenen, på tredje raden från kravallstaketet hamnade vi och där var det dags att köa i 5 timmar till. Jag och Tilda träffade på Hurricane Gilbert två gånger under allt köande, så lyckliga. Ungdomarna runt om oss i publiken rökte så mycket så det var svårt att andas men det fanns inte en tanke på att vi skulle flytta oss. Vi hade perfekta platser. När Håkan kom ut på scen var allt sådär magiskt igen som det var på Slottskogsvallen. Solnedgång, glada ungdomar och vacker musik. Under låten "Du Är Snart Där" kunde jag inte hålla tårarna, jag grät för att allt var så vackert. En helt okänd tjej la då sin hand på min axel och log mot mig och började strax också fälla några tårar. Detta är en av anledningarna till att konseter är så underbara, alla i publiken är på sitt allra bästa humör och vill se till att alla i deras omgivning mår bra. Man kan fråga vem som helst om hjälp och får nästan alltid ett positivt bemötande. 

Dessa två dagar, kvällar och nätter var två av de bästa i mitt liv. Länge leve Håkan Hellström, länge leve konserterna, länge leve musiken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback